2018 February 25, Sunday | Netpreneur.hu magazin
Netpreneur.hu magazin
" ÜZLET AZ INTERNETEN "
Címlap
Tévhitek a keresőoptimalizálással kapcsolatban Share/Bookmark Add a Startlaphoz Nyomtatás E-mail
Primodesign - Gál Kristóf   
2006 May 23, Tuesday

Tévhitek a keresőoptimalizálással kapcsolatbanCikkünkben azoknak a cégvezetőknek, marketing menedzsereknek szeretnénk hasznos tippeket és gyakorlati tanácsokat adni, akik elhatározták, hogy a célcsoportjuk által gyakrabban látogatottá - ezáltal sikeresebbé - teszik a cégük honlapját.


 
Tévhit #1: minél több keresőbe regisztrálom az oldalam, annál jobb lesz az eredmény

Ez a megállapítás két szempontból sem igaz. Először is a legtöbb esetben egyáltalán nincs szükség semmiféle regisztrációra, mert a keresők a honlapunkra mutató linkek segítségével előbb-utóbb eljutnak hozzánk is. A legkedveltebb keresők természetesen lehetőséget adnak regisztrálásra, de a tapasztalatok alapján ez nem jár semmiféle előnnyel. Arra van tehát szükség, hogy legyenek más oldalakon a honlapunkra mutató linkek, amiket követve a keresőrobotok megtalálnak minket is. Ha nincsenek ilyen ránk mutató linkek, akkor amúgy sincs nagy jelentősége, hogy beregisztrálunk-e, mert feltehetően meglehetősen rossz helyen szerepelnénk a találati oldalakon. A másik szempont is legalább ilyen érdekes.

Mind a nemzetközi, mind a saját statisztikáink azt mutatják, hogy a keresőből érkező látogatók túlnyomó többsége (több, mint 95%-uk) a 4-5 legnagyobb keresőből érkezik. Éppen ezért nincs értelme annak, amit a téves információk alapján sokan csinálnak, mégpedig hogy több tucat, akár több száz (!) keresőbe is beregisztrálják magukat. E helyett az időpocsékolás helyett valóban érdemes a 4-5 legnagyobb keresőre koncentrálni.

Tévhit #2: a keresőoptimalizálás lényege, hogy a meta tag-ekbe minél több kulcsszót írunk

A tévhit alapja valós, de már réges-régen idejétmúlt. A meta tag-ek eredeti célja (még a 90-es évek közepén) valóban az volt, hogy segítségükkel tudják a keresők kategorizálni a honlapokat. A keresőoptimalizálás hajnalán (90-es évek második fele) azonban mindenki rájött, hogy ezzel a lehetőséggel vissza lehet élni, pl. olyan szavakat is beírtak kulcsszónak, aminek semmi köze nem volt az oldal tartalmához, de sok látogatót vonzott. Ennek következményeként a keresők egyre kevésbé vették figyelembe ezeknek a meta tag-eknek a tartalmát, sőt mára eljutottunk odáig, hogy pl. a keyword meta tag tartalmát (ami az oldalra jellemző kulcsszavakat tartalmazhatja) szinte egyáltalán nem veszik figyelembe a keresők. Ez a módszer tehát eredményre nem vezet.

Ami viszont valóban fontos a meta tag-ek közül, az a description nevű. A keresők a találati oldalaikon a találatok alá mindig kiírnak valami jellemző tartalmat az adott honlapról. Ez a néhány mondat rendkívül fontos, mert a keresést végző felhasználó ezek alapján fogja kiválasztani, hogy melyik linkre kattint a sok közül.

Ha a description tag megfelelően ki van töltve (pl. nem túl rövid), akkor a pl. a Google azt fogja a linkünk alá írni információként az oldalunkról. Így lehetőségünk van a felhasználók számára vonzó információt megjelentetni, ami növelheti a rákattintások arányát. (Ha nincs kitöltve rendesen az a tag, akkor az oldalunkból ragad ki néhány mondatot, vagy mondatfoszlányt a Google, ami esetenként elég értelmetlen lehet.)

Tévhit #3: vannak olyan "csodaoldalak", ahova beregisztrálom magam, és máris nyert ügyem van

Amikor megbeszéléseken, tanácsadások alkalmával szóba kerül a keresőoptimalizálás, vagy a "jó helyen lenni a keresőkben" téma, rendszeresen akad valaki, aki "hallott egy trükköt", ami garantáltan működik. Legtöbbször katalógusoldalakról (vagy más nagy forgalmú honlapokról) van szó, ahová "csak be kell regisztrálni", és máris dőlni fognak a látogatók. Természetesen nincsenek ilyen varázsoldalak, sem varázstrükkök. Az igaz ugyan, hogy nem árt a népszerű és elismert katalógusokban szerepelni, de ezek önmagukban egyáltalán nem hoznak elsöprő sikert.

Tévhit #4: hatékony módszer, ha pl. fehér alapon fehérrel írom ki a kulcsszavakat, hogy ne zavarja a látogatókat, de a keresők figyelembe vegyék

Ez a módszer régebben - amikor még nem volt ekkora a harc a keresőkben elfoglalt jó helyekért - működött, de mára csak nagyon kivételes esetekben lehet ilyen trükkökkel a keresési listák elejére kerülni. A keresőprogramok készítői természetesen erre a "csalásra" is rájöttek, és lépéseket tettek az ilyen kétes eszközöket használók visszaszorítása érdekében. Legrosszabb esetben az is előfordulhat, hogy a tiltott trükköket alkalmazó honlapokat egész egyszerűen kizárják a keresőprogramból, így nemhogy jó helyen, de sehol nem fog szerepelni a csaló honlap. Általában véve erősen ellenjavalt azon megoldások alkalmazása, amelyek a keresőprogramok megtévesztésével próbálkoznak. Azon túl, hogy nem hoznak jelentős eredményt, a már említett veszélyekkel is járnak, valamint nem is túl etikusak.

Tévhit #5: az cél, hogy minél többen nézzék meg a honlapomat, mert akkor sokan fognak vásárolni / érdeklődni

Nem az ebben a csalóka, hogy valójában nem a sok látogató hozza a sok vásárlást / érdeklődést, hanem az, hogy nem mindegy kik közül kerül ki az a sok látogató. Lehet, hogy pl. egy rosszul megválasztott hirdetés hatására napi 1000 ember nézi meg a honlapunkat, de csak 10%-uk, vagyis 100 ember érdeklődik a cégünk portékája iránt. Ugyanakkor egy jó hirdetéssel csak 300 ember érkezik a honlapra, viszont minden második közülük konkrét érdeklődő, azaz 150 ember. Végeredményben tehát kevesebb, mint harmad annyi látogatóból jóval több érdeklődőnk lett, tehát "értékesebb" látogatókat vonzottunk a honlapunkra, mint az első esetben. A cél tehát egyértelműen az, hogy értékes látogatókat hozzunk a honlapunkra.

Tévhit #6: ha nagy a honlapom látogatottsága, akkor előbb-utóbb jó helyre kerül a keresőkben is

Ebben a kijelentésben az a súlyos hiba, hogy egy téves feltételezésen alapszik. A keresők nem mérik az egyes honlapok forgalmát, így esélyük sincs arra, hogy a látogatottságot figyelembe vegyék a keresési listák összeállításánál. Az összefüggés fordított, tehát a jó keresőhelyezések növelhetik meg a látogatottságot, de pusztán a jó helyezés nem garancia semmire. Ha olyan kifejezésekre szerepelünk jó helyen, amikre az emberek nem keresnek, akkor természetesen nem érjük el a kívánt eredményt.

Forrás: Online-marketing Magazin
Utolsó frissités ( 2006 June 07, Wednesday )

Share/Bookmark
 
< Előző   Következő >
Go to top of page Go to top of page
hirdetés
Friss cikkek
hirdetés
e-book
Szavazás
Ön ellenőrzi, hogy melyik honlapról mutat link a saját weboldalára? (referring source)
 
hirdetés
Vállalkozás-online - Letöltés
hirdetés

hirdetés

hirdetés

hirdetés
hirdetés newsAgent hírfigyelõ rendszer
| Címlap | Hírek | Web 2.0 | e-Marketing | e-Business | e-Commerce | Netjog | Keresés |