2018 February 25, Sunday | Netpreneur.hu magazin
Netpreneur.hu magazin
" ÜZLET AZ INTERNETEN "
Címlap
A kockázati tőke visszatér az Internethez Share/Bookmark Add a Startlaphoz Nyomtatás E-mail
Netpreneur.hu   
2005 December 29, Thursday

A kockázati tőke visszatér az Internethez„Mostanra már félelmetes jelenséggé váltak, amelyet figyelembe kell venni bármilyen befektetés eszközlésekor, legyen az vállalati vagy fogyasztói”, állítja Scott Tobin, Wellesley-i Battery Ventures főrészvényese. Tobin szerint a Google hatás gyakran befolyásolja, mely Internetes cégek mögé sorakoznak fel a támogatók.

A dotkom lufi kidurranása óta először áradnak a kockázati tőke befektetések az internetes cégekbe. Nevezzük ezt Google hatásnak.

Az internetes cégekbe való befektetés jópár év hanyatlás után ismét növekedésnek indult, így a cél, hogy megtaláljuk és befektessünk a következő Google-ba – vagy olyan cégekbe, amelyek rendelkeznek a legfejlettebb technológiával, és amelyeket megszerezhetne a Google, vagy riválisai.

A Thompson Financial Venture Economics kutatócég adatai szerint 2005 első felében 219 internetes cégbe fektettek be kockázati tőke kezelő cégek, mely ilyen ütemmel folytatódva túllépheti a tavalyi 413-as érrtéket. Ez lenne az első éves szintű növekedés az internetes üzletekben 2000 óta. Az átlagos érték is megnövekedett, 7.1 millió dollárra az idei első félévben a tavalyi 6.6 millió dollárról.

„A befektetők a kockázati tőke üzletben a Google miatt néznek ismét azok után, akik iránt évek óta nem érdeklődtek,” vetette fel Axel Bichara, a Waltham-i Atlas Ventures egyik vezető üzlettársa.

De amikor a befektetők manapság kockázati tőkés cégeket keresnek meg, hogy kezdőket pénzelhessenek, számíthatnak arra, hogy kivallatják őket a gyorsan növekvő Google-höz való hozzáállásukról, amely 90 milliárd dollár piaci értékkel és több, mint 7 milliárd dollár értékű pénzeszközökkel büszkélkedhet.

Két oldala van a Google hatásnak. Amíg egyes befektetők kételkedve tekintenek azon induló cégekre, amelyek sérthetik a Google-t, mások agresszíven pénzelik őket, azt várva, hogy a Google által felfedezett, növekvő internetes üzleti modellből szeleteket vághatnak ki.

Minden kezdőnek szüksége van egy stratégiára, hogy el hárítsa, partnerré tegye vagy meg különböztesse magát a Google-től. És nem kizárólag a lehetséges befektetők igénylik ezt a stratégiát. A Google is párbeszédet folytat a munkakeresőkkel és a lehetséges vásárlókkal.

„A kockázati tőkével foglalkozók nagyon érdeklődnek az internetes cégek iránt.” Erősíti meg Jim Baum, a Cambridge-i Endeca Technologies Inc. elnöke és főigazgatója, azon cégé, amely segíti a fogyasztókat, hogy elboldoguljanak az olyan kereskedő óriások honlapjain, mint például a Wal-Mart Stores Inc.vagy a Home Depot Inc. „De esetünkben előbb-utóbb válaszolni kell a kérdésre: hogyan fog versenyezni a Google-lel?”

Sok szempontból a Google az évtized Microsoft-jává vált, egy high-tech óriássá, amelyet csodál, irigyel, vagy amelytől fél majdnem mindenki az iparban, köszönhetően a pénzének és a folyamatosan fejlődő üzleti modelljének.

A Google 1998-ban keresőmotorként indult, aztán kifejlesztett egy nyereséges üzletet, amelyet az internetes hirdetésekre alapoz, és nemrégiben elkezdett befektetni a drót nélküli hálózatoktól kezdve az Internet-alapú számítógépes platformig, fenyegetve ezzel széles körben a vállalatokat a telekommunikációs cégektől a vállalkozói szoftverfejlesztőkig. 2004 augusztusi részvénykibocsátása óta megtriplázta részvényei értékét.

„Van egy négymázsás gorilla a szobában.” mondja Bob Davis, A Lexington’s Higland Capital üzlettársa. „Minden intelligens kezdőnek az internetes térben szüksége van arra, hogy tiszta rálátása legyen a Google-re, valamint a vele kapcsolatos stratégiáira.

A kezdő cégek valójában finomítják a stratégiáikat.

A Cambridge-i Endeca Technologies szoftverfejlesztő cég felfogadta vezető szóvivőjének Paul Sonderegger-t, hogy meggyőzze a vásárlóit, az irányított navigáló szoftver felsőbb rendű a Google hiperhivatkozás analíziséhez képest abba, hogy a segítse a vásárlókat a kereskedői oldalakon való keresésben.

„Ahhoz, hogy a Google élményt megtaláljuk a kereskedők honlapjain, szükség van a Google-ön kívül másokra is,” állítja Sonderegger.

A SideStep Inc., egy a Kaliforniabeli Santa Clara-i induló cég a „Googleplex” – a Google Mountain View-i főhadiszállásának utcájában - az utazási lehetőségek keresésére összpontosít. A SideStep hirdetéseket vesz a Google-től, de verseng vele az utazást tervező vásárlókért. „Ha megszállottan egy piacra összpontosít valaki, ahogy mi tesszük, előbb-utóbb jobb lesz benne,” mondja Phil Carpenter, a SideStep marketinges igazgatóhelyettese.

Tim DeMello 3.1 millió dollárt szedett össze befektetőktől Boston-i induló cége, a Ziggs Inc. számára, amely a személyi keresések szeletét vette célba „Ha egy általános keresőmotorral jelentünk volna meg, úgy vélem nehéz lett volna eladni,” mondja DeMello, a vezérigazgató.
Utolsó frissités ( 2007 August 28, Tuesday )

Share/Bookmark
 
< Előző   Következő >
Go to top of page Go to top of page
hirdetés
Friss cikkek
hirdetés
e-book
Szavazás
Ön ellenőrzi, hogy melyik honlapról mutat link a saját weboldalára? (referring source)
 
hirdetés
Vállalkozás-online - Letöltés
hirdetés

hirdetés

hirdetés

hirdetés
hirdetés newsAgent hírfigyelõ rendszer
| Címlap | Hírek | Web 2.0 | e-Marketing | e-Business | e-Commerce | Netjog | Keresés |