2018 February 25, Sunday | Netpreneur.hu magazin
Netpreneur.hu magazin
" ÜZLET AZ INTERNETEN "
Címlap
Internetes kereskedelmi integráció Share/Bookmark Add a Startlaphoz Nyomtatás E-mail
Netpreneur.hu   
2005 December 29, Thursday

Internetes kereskedelmi integrációAz utóbbi pár évben ismét érdeklődést tapasztalhatunk a technológiákba való befektetések iránt, mivel az Internet már életképes kereskedelmi csatornának bizonyult, mert megadja a cégeknek a vásárlóik befolyásolásának, valamint a márkahűség kialakításának lehetőségét, és ez ösztönzi a befektetéseket - állítja Tamara Mendelsohn, a Forrester Research kutatócég piaci elemzője megfigyeléseire alapozva.

A 90-es években, az Internet mámorító napjaiban mindenki a bevásárlókocsikat alkalmazó elektronikus kereskedelmi környezetekért bolondult. De amikor a dotkom lufi kidurrant, az elektronikus kereskedelmi technológiák eladásai elapadtak. A piac már nem tudta ellátni a eladók sokaságát, és még a túlélők is keveset tettek a platformjaik fejlesztéséért jó pár évig.

Manapság viszont a nagy kereskedők ismét az elektronikus kereskedelem irányába tekintenek, lecserélendő az elavuló technológiákat. Amit valójában látunk, az egy teljes átalakulás.

A terület áttekintése Ahelyett, hogy csupán egy újabb eszközként felhasználnák, sok kereskedő inkább olyan módszereket keres, amelyekkel irányítható az új, többcsatornás környezet, akár a weben, egy kézi eszközön vagy egy boltban lévő információs panelen. A vállalkozások akár meglévő eladókhoz is fordulhatnak, de mivel ez egy teljesen új rendszer, a kereskedők a legkevésbé sem kívánják megérteni az egész területet.

Bármely kereskedelmi honlap a tartalomkezelésen alapul: hogyan adjunk hozzá új információkat és képeket, illetve hogyan kezeljük a jelenlegieket, úgy, hogy vonzó alternatívává tegyük a terméket a felhasználók szemében. Rögtön ezt követi a megrendelések kezelése, azon összetevő, amely lehetővé teszi a vásárlóknak, hogy megrendeléseket adjanak le, illetve promóciós ajánlatokat váltsanak be.

A kereskedők azonban a létező platformok alapvető képességeinél nagyobb kifinomultságot keresnek. Vannak olyan más nagy értékű alkalmazások, amelyek egyre inkább fontossá válnak a platformon belül. Ilyen például a kereső funkció.

Megtaláljuk, amit keresünk? A fogyasztók a lehető leggyorsabban meg akarják találni a termékeket a hagyományos boltokban, online azonban még gyorsabban szeretnék. És ez az, ahol a fejlettebb keresési technikák jól jönnek.

A web analízis egy újabb mód, hogy a kereskedők jobb betekintést nyerhessenek a honlapjaikon vásárlók szokásaiba. Ez jelentősen segíti az eladót abban, hogy tökéletesítse a funkcionalitást, az alapján, hogy mit akar a fogyasztó.

Továbbá a keresőmotor-optimalizálás (SEO, Search Engine Optimization) is egyre fontosabb, mert sok fogyasztó az online keresőkön keresztül keresi a termékeket. Az online verseny következtében a kereskedőknek előkelő helyen kell elhelyezkednie a keresések találatai közt.

Az új technológia utolsó, nagy kereskedők által nélkülözhetetlennek tartott darabja pedig az önkiszolgálás. Ez lehetővé teszi a fogyasztóknak, hogy nyomon kövessék megrendeléseiket a teljes szállítási útvonalon, hogy megtehessenek olyan dolgokat, mint a megrendelés állapotának ellenőrzése, vagy akár egy élő személy megkeresése chat-elés céljából, amely során a fogyasztó kérdéseket tehet fel a kereskedőnek valós időben.

A szoftver kiválasztása Manapság a nagyobb kereskedők kevésbé valószínű, hogy saját elektronikus kereskedelmi környezetet fejlesztenek ki. Sajátot fejleszteni annyi, mint hátrányba kerülni.

Több előre elkészített elektronikus kereskedelmi környezetnek már megvannak az alapvető alkalmazásai a készletek kezelésére, a termékleírások megváltoztatására akár egyedileg, akár több honlapon átívelően, akár több nyelven is. A platformoknak ma már nagyon erős alapfunkciói vannak és ezért a legtöbben kész alkalmazásokkal kezdenek, és az új képességeket ezekre építik.

A végtelen folyosó A kereskedők szeretnék a termékválasztékot is szélesíteni, ugyanakkor tisztában vannak vele, hogy a bemutatáshoz rendelkezésre álló hely a boltokban szűkös. Ezért online technológiákat használnak, hogy létre hozzanak egy „végtelen folyosót”.

Például egy online kereskedő vállalkozás szállíthat egy HP nyomtatót fehérben, de esetleg lehet még öt másik szín is, akár három vagy többféle kivitelben. A valós polchely lehet korlátozott, de ha elhelyezünk egy információs panelt a részlegen, segíthetjük a vásárlókat abban, hogy megismerhessék a rendelkezésükre álló választékot.

A nagyobb kereskedők arra is használják a web-et, hogy szakértőként állítsák be magukat a saját szakterületükön. „Az adott bolt nem csupán egy bolt, ahol csempéket vehetünk, hanem egy hely, ahová akkor megyünk, ha csempézést tervezünk. Megtalálható náluk minden olyan online tartalom, amelyre vásárlás előtt szükség lehet, ezáltal a vásárlóik magabiztosabbak lehetnek a tervezett vásárlást illetően.

És itt vannak még a virtuális modellek! Bár jelenleg meglehetősen egyszerűek, de mégis jó rálátást adnak arra, hogyan néz ki a termék háromdimenziós ábrázolásban.

Az információs panel újrafelfedezése Az elektronikus kereskedelem egy másik értékes alkotóeleme az ügyfélszolgálat. A nagy kereskedők megvizsgálják a boltokban kihelyezett információs paneleket, mint lehetőséget, hogy az újonnan informált vásárlóik által hozott igényeknek megfelelhessenek.

Amikor a vásárló belép a boltba, több összetett kérdéssel, a kereskedőnek készen kell állnia, hogy megfeleljen ezen új online elvárásoknak, ez tehát egy új kényszer, A kereskedelmi képviselő a fogyasztóval együtt kutathat a panelnél, vagy egy kézi eszközt is használhat arra, hogy hozzáférjen további tartalomhoz.

Ha a vásárló belép a boltba, és egy új nyomtatópatront szeretne, gyakran nem emlékszik, pontosan milyen típusú nyomtatója van. De egy információs panelen előkeresheti a korábbi vásárlásokat, így a vásárló utána nézhet a panelen, pontosan mire is van szüksége.

Nagy vonalakban az elektronikus kereskedelmi technológia a többi kereskedelmi csatornával való teljes integráció irányába halad, így a kereskedőknek átfogó képe lehet a vásárlóról, bárhogyan is vásároljon.

Egyre nagyobb a valós idejű integráció, amely ugyanannyira egy folyamat, mint egy technológia. Az üzletvezetők több időt fognak az alkalmazottak képzésével tölteni, hogy az eladók megérthessék azon elveket és eljárásokat, amelyek a különböző csatornákhoz kapcsolódnak.

Légy a levesben Azonban a csalások és az online azanosító adatok ellopása miatt növekszik a fogyasztók aggodalma, amely akár ki is siklathatja a jövőbeni elektronikus kereskedelem növekedését, hacsak nem teszünk valamit, ami megfordítja ezt a tendenciát. A Consumer Reports Webwatch online fogyasztóvédelmi vizsgálatokat végző szervezet egyik új kutatása szerint a fogyasztók mintegy 25%-a teljesen elkerüli az online vásárlást, a válaszolók további 30%-a pedig csökkenti az online eltöltött időt.

Az azonosítók ellopása miatti aggodalom egy jelentős probléma. A Forrester Research egyik új tanulmánya szerint a fogyasztók 62%-a már nem hajlandó kiadni személyes és pénzügyi adatait az Interneten. Az 55 év fölötti nők esetében ez az arány már 72%-ra nő!

A jó hír az, hogy az amerikai bankok hamarosan egy új, két részből álló hitelesítési rendszert állítanak munkába, amely jelentősen megnöveli majd az online pénzügyi műveletek biztonságát; ugyanennek a technológiának a használata várhatóan átterjed az elektronikus kereskedelmi életbe is.

A biztonság felé tett újabb lépés A kétrészes hitelesítési rendszer kiváltja a statikus jelszavak használatát, amelyeket könnyű feltörni. Az új megoldás összeköt valamit, amit a fogyasztó ismer valamivel, amit fizikailag birtokol, állítja a Stuart Vaeth, a Diversinet biztonságtechnikai vállalat biztonsági főnöke.

„Egy biztonsági modult szolgáltatunk, amely a PC-ken fut a böngészőkbe beépülve,” mondja Vaeth. Ez a szoftver alapú modul alapvetően egy hitelesítő, amely egy egyedi, egyszer használatos jelszót állít elő, amelyet aztán a hálózati azonosítás második részében használhatunk fel. Mivel a jelszavak nem ismétlődnek, a hacker-ek nem tudják ellopni őket, hogy csaláshoz újból használhassák.

Az egyik hátulütője a dolognak, hogy a Diversenet kétrészes hitelesítési technológiájának felvitele a PC-kbe, laptopokba és PDA-kba 10-20 dollárba kerül felhasználónként. Másrészről a nagy hitelkártya kibocsátó cégek és kereskedők végül érdemesnek tarthatják átadni a technológiát, állítják az elemzők, egyrészről növelve ezzel a fogyasztók bizalmát, másrészről csökkentve a online csalások miatt elvesztett pénzt.

A csalók ugyanakkor ebből élnek, így mindig azon gondolkodnak, hogyan kerülhetik meg az eljárást. Mindig is lesznek új fajta csalások, és folyamatos kihívás, hogy gyorsan azonosítsuk őket.

De az online vásárlások két számjegyű ütemben növekedtek, és ez ezután is így lesz. A sajtó negatív hozzáállása és az elemzők borús jelentései nem feltétlenül fogják az embereket elriasztani.
 
< Előző   Következő >
Go to top of page Go to top of page
hirdetés
Friss cikkek
hirdetés
e-book
Szavazás
Ön ellenőrzi, hogy melyik honlapról mutat link a saját weboldalára? (referring source)
 
hirdetés
Vállalkozás-online - Letöltés
hirdetés

hirdetés

hirdetés

hirdetés
hirdetés newsAgent hírfigyelõ rendszer
| Címlap | Hírek | Web 2.0 | e-Marketing | e-Business | e-Commerce | Netjog | Keresés |