2018 February 25, Sunday | Netpreneur.hu magazin
Netpreneur.hu magazin
" ÜZLET AZ INTERNETEN "
Címlap
A kisvállalkozások rossz CRM csomagokat választanak Share/Bookmark Add a Startlaphoz Nyomtatás E-mail
Netpreneur.hu   
2005 August 29, Monday

A kisvállalkozások rossz CRM csomagokat választanakNapjainkban egyértelmű, hogy a CRM kereskedők a kis- és középvállalkozásokat célozzák meg ajánlataikkal. A számos lehetőség közül vannak, amik megfelelőek a kisvállalkozások számára, azonban vannak, amik nem. Ennek eredményeképpen egyre több kisvállalat dönt nem megfelelő csomag mellett.

Tippek és ötletek online vállalkozásoknak, vállalkozóknak - marketing praktikák
Kijelenthetjük, hogy a CRM rendszert (Customer Relationship Management - ügyfélkapcsolatokat kezelő vezetői rendszer) kereső kis- és középvállalkozásoknak még sosem volt ilyen jó dolguk. A híresztelések szerint az SAP egy új verziójú szoftver kiadását tervezi, a Microsoft pedig nemrégiben adta ki saját CRM alkalmazásának sok új tulajdonsággal rendelkező változatát. Továbbá a NetSuite is most jelentette meg legújabb, sok új funkciót nyújtó kínálatát. És ez még csak a kezdet.

Mindezek csak az elmúlt hónapok eseményei. Világossá vált, hogy a CRM kereskedők a kis- és középvállalkozásokat célozzák meg ajánlataikkal. A számos lehetőség közül vannak, amelyek megfelelőek a kisvállalkozások számára, azonban vannak olyanok, amelyek nem. Ennek eredményeképpen egyre több kis- és középvállalkozás dönt egy nem megfelelő csomag mellett.

Forgalomnövekedés A különböző tanácsadó cégek statisztikái szerint a kis- és középvállalkozások (kkv) jelentik a CRM ipar legdinamikusabban fejlődő vásárlói szegmensét. Ennek eredményeképpen kereskedők széles köre - kezdve az internetes szolgáltatóktól a régi szolgáltatókon át az új belépőkig - igyekeznek elnyerni a kisvállalkozások kegyeit új áraik, új kiegészítő és szállítási szolgáltatásaik útján.

Ironikus, de ezen vállatok nagy része a Microsoftnak adhat hálát. Annak a Microsoft-nak, aki pár éve az egész iparágat meglepte azzal, hogy bejelentette az első kis- és középvállalkozásoknak szóló CRM alkalmazásának fejlesztését. Ezzel felkeltette az érdeklődést a CRM iránt, és aziránt, hogy mire is lehet képes a piacnak ezen szegmensében.

Több választási lehetőség A kkv-k a szolgáltatók bőséges listájából választhatnak. A probléma azonban az, hogy nem minden választás megfelelő a kis- és középvállalkozások számára. Például az új szolgáltatók némelyike valószínűleg nem lesz a piacon pár évnél tovább. Mindig kockázatos egy új vállalattal üzletelni, azonban a CRM szolgáltatók esetében ez különösen igaz a kkv-k számára.

Más szolgáltatók is a kivonulás mellett dönthetnek, amennyiben az nem tűnik annyira profitábilisnek, mint ahogyan azt a kezdetekben számították, ezzel ismét cserbenhagyva a kis- és középvállalkozásokat. Eközben néhány termék egyszerűen nem felel meg a kkv-k számára, főleg azok nem, amiket nagyobb változatokból alakítottak át, ahelyett, hogy a kkv szektornak megfelelő új alkalmazást fejlesztettek volna ki.

A kis- és középvállalkozások akiknek a választási lehetőségek példátlanul széles listája állt rendelkezésre, az elmúlt években a saját bőrükön tanulták meg a leckét a korai alkalmazás bevezetés miatt.

Például néhányan áldozatául estek a kereskedők trükkjeinek és olyan csomagokat vásároltak meg, amelyek vagy nem tartalmazták a szükséges jellemzőket, vagy a vártnál sokkal bonyolultabbak voltak.

Védekezés a hamis reklámok ellen Az CRM rendszereket kereső IT vásárlóknak nem okozhat meglepetést, hogy még mindig rengeteg hamis üzenet érkezik a kereskedőktől. Habár a helyzet ma már nem olyan rossz mint volt, és a hamis reklámok elsősorban a nagyvállalati szektorban vannak jelen, azért a kkv csomagok sem mentesek a buktatóktól. A kisebb vállalkozások talán a saját belső jogász hiánya, és a kevéssé szigorú beszerzési folyamat miatt érzékenyebbek az átverésekre.

Természetesen számos módszer létezik a hamis reklámok elleni védekezésre. A legjobb módszer a vállalat igényeinek valós felmérése, és a szükségleteknek a CRM csomag tulajdonságaival való összehasonlítása.

Egy másik jó módszer a kereskedő referenciáinak ellenőrzése. A vásárlók bekérhetnek egy olyan CRM kereskedőtől referenciákat, amelynek működési körre, méretre, illetve vevőkörre hasonló vásárlói voltak, még ha azok versenytársak is. Fontos, hogy ne feltételezzük, hogy a kereskedő által említett vállalkozások áradozni fognak a termékről. Tanulmányok szerint azonban még a kereskedő által nyújtott referenciák is meglepően jó betekintést nyújthatnak.
Utolsó frissités ( 2007 June 29, Friday )

Share/Bookmark
 
< Előző   Következő >
Go to top of page Go to top of page
hirdetés
Friss cikkek
hirdetés
e-book
Szavazás
Ön ellenőrzi, hogy melyik honlapról mutat link a saját weboldalára? (referring source)
 
hirdetés
Vállalkozás-online - Letöltés
hirdetés

hirdetés

hirdetés

hirdetés
hirdetés newsAgent hírfigyelõ rendszer
| Címlap | Hírek | Web 2.0 | e-Marketing | e-Business | e-Commerce | Netjog | Keresés |