2018 February 25, Sunday | Netpreneur.hu magazin
Netpreneur.hu magazin
" ÜZLET AZ INTERNETEN "
Címlap arrow e-Business arrow A kis és közepes e-business vállalkozások versenyképessége
A kis és közepes e-business vállalkozások versenyképessége Share/Bookmark Add a Startlaphoz Nyomtatás E-mail
William W. McFish   
2005 August 18, Thursday

A kis és közepes e-business vállalkozások versenyképességeMíg a hatékonyság és költségtakarékosság nagyon vonzó, sok új szereplő gyakran figyelmen kívül hagyja, hogy a web egy gyakorlati értékű, jól használható csatorna. Gyakran nagyon bizalmatlanok azzal szemben, hogy mibe is fog kerülni egy jól működő, és megbízható weboldal fenntartása.

Tippek és ötletek online vállalkozásoknak, vállalkozóknak - marketing praktikák


Egyik barátomnak mindig jó szeme volt az antik tárgyakhoz. Valójában gyakran zarándokol különböző városokba, hogy vegyen pár különleges, nehezen fellelhető darabot. A mindennapi munkája mellett mellékfoglalkozásként ezeket a darabokat aztán értékesíti.

Még ha ezeknek a sokszor nehéz tárgyaknak a szállítása riasztónak, és munkaigényesnek tűnhet is, régiségkereskedő barátom magát az értékesítést tartotta a legterhesebbnek. Egészen mostanáig.

Az Internet megjelenésével az olyan oldalak, mint az eBay minden terméknek megkönnyítették az eladását. Sajnos az említett barátom meglehetősen későn csatlakozott az Internetre. Évekig átkozta a computernek nevezett "szörnyeteget", és csak apró részleteket ismert annak erejéből. Ez a vegyes érzelmű hozzáállás pár éve változott meg, amikoris felfedezte az eBay-t.

Mindenütt jelenlevő Internet Hogy miért is meséltem el mindezt? Azért, mert kisvállalkozások millióinak lenne szüksége az Internet használatára, de talán félnek tőle, vagy egyszerűen nincsenek tisztában azzal, hogy mennyi tudásra lenne szükségük a hatékony felhasználás érdekében.

Mára megváltozott a helyzet, és a barátom egyszerűen imádja az olyan weboldalakat, mint az eBay. Amit kifejezetten szeret benne az, hogy könnyen lehet az oldalon eladásra kínálni tárgyakat, és hogy az egész tranzakciós folyamat számára jól átgondolt és gördülékeny. A fotók feltöltésétől kezdve a fizetésig minden. Ez tényleg "áttérítette" őt az Internet oldalára.

Habár a hatékonyság és költséghatékonyság nagyon vonzó, sok új szereplő gyakran figyelmen kívül hagyja, hogy a Web egy használható csatorna. Gyakran nagyon bizalmatlanok azzal szemben, hogy mibe fog kerülni egy jól működő, és megbízható weboldal működtetése.

A nagy vállalkozások, mint az eBay megengedhetik maguknak, hogy hatalmas tőkét fektessenek a webes infrastruktúrájuk kialakításába és fenntartásába. Minden egyes területen saját csoportjaik vannak, amelyek a weboldal adott területért felelősek.

Az eBayhez hasonló vállalatok az infrastruktúrájukat osztott adatközpontok, szerverek, és a nap 24 órájában megfigyelt, számos rendszerkezelő eszközt tartalmazó komplex alkalmazások segítségével tartják fenn és működtetik. A kis és közepes méretű oldalak szerencséjére ezeket a feladatokat ki lehet szervezni egy megbízható harmadik fél számára, mint pl. a 990.hu vagy a EuroMakNet.hu, csak hogy egy párat említsünk.


10 hasznos tipp Ámde itt véget is ér az analógia. A nagy vállalatoknál megbíznak az egyes területekért felelős szakembereket (mint pl. tartalomfelelősök, adatkezelési politikáért felelősek, teljesítés ellenőrzők, stb.), akik biztosítják, hogy a weboldal hatékonyan és megbízhatóan legyen feltöltve tartalommal. Tehát amíg vállalkozásunk nem akkora, mint az eBay, addig hiába is próbálkozunk sikeresen üzletelni az Interneten?

Ez nem igaz. Az online eladásokban a kis és közepes vállalatok is sikeresen felvehetik a versenyt a nagyokkal.

Az alábbiakban következzen 10 hasznos tipp Internetes kis- és középvállalkozásoknak.

 


10. Tesztelje le a weboldala kapacitását.
Mielőtt élesben használná honlapját, annak képesnek kell lennie az elvárt számú ügyfél egyidejű kiszolgálására. A tesztet a végfelhasználó szemszögéből kell elvégezni. A piacon megtalálhatóak azok a terhelésmérő eszközök, amelyekkel ezt könnyen elvégezhetjük. Ennek nem egy kimerítő, konzultatív kapacitás-felmérésnek kell lennie, hanem inkább egy Internet-alapú átfogó forgalommérésnek. Ez nyugalmat adhat, és a partner hosting vállalkozás számára is hasznos adatokat nyújthat.
9. Fordítson időt arra, hogy az oldalait átláthatóvá tegye. Az egyszerűség kulcsfontosságú az áruk bemutatásánál. Egy elrejtett funkció vagy gomb nehéz fellelhetősége elriaszthatja a potenciális vevőket, akik lehet hogy sosem jönnek vissza. Ez kifejezetten fontos a kisvállalakozások számára, amelyeknek minden egyes ügyfél számít.
8. Rendszeresen frissítse a tartalmat. Nincsen annál unalmasabb, mint hónapról hónapra ugyanazt a régi grafikát vagy ajánlatokat bámulni. A tartalom elosztó hálózatoknak köszönhetően ez nem feltétlenül drága, és nem is olyan bonyolult. A tartalom folyamatos frissítése az oldalt naprakésznek, aktuálisnak, és dinamikusnak mutatja.
7. Kísérje figyelemmel a konkurenciát. Nincsen annál frusztrálóbb dolog, mint amikor egy előnyösnek hitt helyzet után rájön, hogy a versenytársa jobb ajánlatokat tett, mint Ön. Vannak ugyan kereskedelmi kiadványok, amelyek vállalkozása piaci szektorára vonatkoznak, azonban jobb ötlet a versenytársak oldalainak proaktív követése. Napjainkban elérhetőek olyan versenytárs elemző jelentések, piaci értékelő mutatók, amelyek vállalkozásunk piaci szegmenséről átfogó képet mutatnak.
6. Folyamatosan figyelje az oldalt felhasználói perspektívából. Ezáltal jobban megérthetjük, hogy a vásárlók milyennek is látják vállalkozásunk oldalait. Továbbá egy olyan tartalom feltorlódást is észre vehetünk, amikoris egyre több tartalmat töltünk fel az oldalakra, olyannyira, hogy az oldal teljesítménye egyszerűen elfogadhatatlanná válik. A legtöbb esetben a képek a bűnösek, de a kiterjedt szövegek, űrlapok, flash fájlok, és JavaScript által előállított tartalmak is lelassíthatják a letöltést.
5. Hagyja a tárhely-szolgáltatójára a kemény munkát. Amikor az alkalmazások beállítására, webdesign, adatbázis tárolásra, stb. kerül a sor, akkor hagyjuk rájuk a munkát, elvégre ők a szakemberek. Nem kell amiatt aggódni, hogy az elektronikus kereskedelmi alkalmazásunk J2EE, vagy .NET alapú, sem azzal, hogy milyen adatbázist használjunk. Ami a legfontosabb, hogy a tárhely-szolgáltatónk elkötelezett a szolgáltatások teljesítménye, színvonala és megbízhatósága mellett.
4. Gondoskodjunk arról, hogy honlapunk megjelenjen a nagy keresők találati listáján. A legfontosabb ezeknél a keresőknél a megfelelő kulcsszavak, és linkek használata, hogy minden egyes olyan keresésnél megjelenjen, amit a Google, Yahoo vagy más hasonló, szöveges alapú keresővel végeznek. A nagyvállalatokkal szemben, akik megengedhetik maguknak a külön keresőkre szakosodott tanácsadók felbérelését több ezer dollárért, a legjobb választás az olyan szolgáltatás, mint pl. a Keynote, vagy a NetMechanic. Ezekkel a szolgáltatásokkal hasonló eredményt érhetünk el, mint a tanácsadók alkalmazásával, csak ezek rendkívül költséghatékonyak, és minden karbantartásnál használhatóak az oldal keresési aspektusának javítására.
3. Végezzen rendszeres ellenőrzéseket. Jó, ha rendszeresen ellenőrzi honlapján a HTML kódokat, az esetleges hibás linkeket, gépelési hibákat, a böngésző-kompatibilitást, stb. Habár mindezt a tárhely-szolgáltató is elvégezheti, hasznos lehet ellenőrizni a munkájukat olyan szolgáltatásokkal, amelyek javítási tanácsokat is adnak. Továbbá meg kell győződni arról, hogy az oldal megfelel-e az adatvédelmi és hozzáférési előírásoknak.
2. Ne feltételezze ugyanakkor, hogy a tárhely-szolgáltatónak mindenre gondja van. Gyakran a kis ügyfelek a problémáikra nem kapnak helyes és gyors választ, a szolgáltatás ilyenkor szünetel számukra. Mindig legyen tervünk egy esetleges második szerverre. Például biztosítsuk, hogy a tárhely-szolgáltatónknak legyen terve az esetleges szolgáltatás-kimaradás esetére, ekkor legyenek meg a szükséges tartalék eszközök. Továbbá tartalékba helyezhetünk egy másik szolgáltatót is, aki perceken belül átveheti a szolgáltatást, mivel minden perc számíthat. Nagyon fontos, hogy a vásárlók a nap 24 órájában elérjék az oldalt. Veszítenivalója csak Önnek van, nem a szolgáltatónak.
1. Mindig, minden esetben tegyen eleget az oldalon tett ígéreteknek. Ehhez minőségellenőrzésre, és zártkörű rendszerre van szükség, biztosítva ezáltal a megrendelések teljesítésének érvényesítését. Az ügyfelek számára nyújtott helyzetjelentés a megrendelés állapotáról, a figyelmesség kifejezésének egy olcsó és hatékony módja.


Elvárt online jelenlét A fentiekben felsoroltam, hogy mi az, amit minden kis- és középvállalkozás tulajdonosának figyelembe kell vennie elektronikus kereskedelemi tevékenység indításakor. Mint ahogyan azt már korábban említettem, az online üzlet mindenki számára elérhető, aki úgy dönt, hogy belevág. Valójában az Internet mindenütt jelenlévő volta miatt egyre nehezebb olyan vállalkozást találni, amelynek nem segítene az Interneten való megjelenés.

A fogyasztóknak tényleg szükségük van arra, hogy az Interneten is megtalálják vállalkozásunkat, úgyhogy jobb ha helyesen használjuk azt. Amennyiben Önnek van egy jó, jövedelmező üzleti terve, az Internet a megvalósítás gyors és költséghatékony útja lehet.

Utolsó frissités ( 2007 June 29, Friday )

Share/Bookmark
 
< Előző   Következő >
Go to top of page Go to top of page
hirdetés
hirdetés

hirdetés

hirdetés

hirdetés
hirdetés newsAgent hírfigyelõ rendszer
| Címlap | Hírek | Web 2.0 | e-Marketing | e-Business | e-Commerce | Netjog | Keresés |