2018 February 25, Sunday | Netpreneur.hu magazin
Netpreneur.hu magazin
" ÜZLET AZ INTERNETEN "
Címlap
Az online marketingsiker mérése Share/Bookmark Add a Startlaphoz Nyomtatás E-mail
Vállalkozas-online.hu   
2009 January 14, Wednesday

Az online marketingsiker mérése Végre van weboldalunk. Az emberek rákattintanak. És?! A webstratégiánk nem lesz teljes, ha nem használjuk ki egyik legfőbb előnyét a hagyományos marketinggel szemben: a rugalmasságát. Ez lehetővé teszi, hogy költséghatékonyan változtassuk meg stratégiánkat. A weblapunkról szerezett információ segít annak meghatározásában, hogy melyik termék megy jól, melyek nem; hogy a vállalkozás marketingstratégiája működik-e vagy sem; illetve a kulcsszavak milyen hatékonyan működnek a kereső motorokon.

Ezen adatok összegyűjtésével és értelmezésével a webanalitika foglalkozik, számtalan olyan alap mutatószámot használva, amellyel Ön is nyomon követheti sikerességét. Mielőtt azonban elkezdi a kampánya – és csak a kampány – sikerességét mérni, fontos, hogy tisztában legyen céljaival, és hogy ismerje a célközönséget. Önnek talán az a legfontosabb, hogy növelje az értékesítését és a bevételeit, de honlap ahhoz is hozzájárulhat, hogy potenciális vevőket szerezzen általa; hogy közösséget építsen; hogy növelje a márka ismertségét, de PR eszköznek is jól beválhat. A honlapját úgy is megszerkesztheti, hogy segítségével vállalkozásának bármilyen célját nyomon tudja követni. A tárhelyszolgáltatók tudnak olyan nyers adatokkal szolgálni, melyekkel megalapozhatja webanalitikáját, és könnyen kiszámolhat néhány olyan alapvető mutatószámot, amellyel a teljesítményét mérheti.

Találatok: minden file, amit letöltenek a weblapjáról „találatnak” számít. Ezek lehetnek képek, scriptek, vagy bármi más, amit a böngésző vagy a keresőmotor letölt ahhoz, hogy meg lehessen nézni az oldalt. Például, ha a honlapja tartalmaz négy képet és egy JavaScript file-t, az 5 találatként jelenik meg, jóllehet, csak egy ember nézte meg az oldalt. Ezért a találatok nem számítanak megbízható mértékegységnek, amikor a látogatók számának felmérése a cél.

Egyedi látogatók: a találatokkal ellentétben sokkal pontosabb mérési eszköznek bizonyul, ha azt nézzük meg, hány egyedi látogatója volt az oldalnak. Hacsak nem használ cookie-kat (lásd lent), ez a legjobb becslési módszer, főleg ha nincs lehetőség megbízhatóbbat választani.

Oldalletöltések: amikor az egyedi látogató felmegy a weboldalára, megtudhatja, hogy hány oldalt nézett meg, amit az oldalletöltések (page views) mutatószám ad meg. Ez akkor hasznos, ha azt vizsgálja, hogy a látogató milyen mélységig nézi meg a honlapját.

Hivatkozók (Referrers): azok az oldalak, ahonnan a látogató a honlapjára érkezett. Ez például egyszerű módját kínálja annak a felmérésére, hogy mennyire sikeres a keresőmotor stratégiája.

Ahhoz, hogy megértse, hogy a fogyasztók milyen online útvonalakat járnak be mielőtt vásárolnának, egy sokkal aktívabb mérési módszerre van szükség, az úgy nevezett oldalcímkézésre (page tagging). Kiegészítő kódot kell adni honlapja minden egyes oldalának, így nyomon követhetővé válik, hogy a vásárlók milyen útvonalakon járják be a honlapját. Választ kaphat olyan kérdésekre, mint:

  • A vásárlók a honlapról vagy „landing page”-en (landoló, érkező oldalak) keresztül érkeznek?
  • Melyik linkre klikkelnek a leggyakrabban?
  • Milyen mélységig nézik át a honlapot, illetve hány oldalt néznek meg egy alkalommal?

Például ha van egy termékbemutató, vagy egy link a honlapon lévő videóhoz, a page tagging módszerével láthatóvá válik, hogy melyik termékek, vagy modulok után érdeklődnek a látogatók leginkább. Az olyan szolgáltatások, mint a Google Analytics minden szükséges eszközt díjmentesen biztosít ahhoz, hogy az eredményeket online vizsgálja. Másik lehetőség cookie-k készítése. Ezek olyan szövegrészletek, melyeket a látogató böngészőjére küldenek, és melyek minden egyes alkalommal visszajönnek, mikor a látogató újból felmegy a honlapra. A cookie-k tartalmazhatnak információt a felhasználóról; úgymint a login adatokat, vagy vásárlói kosár információkat. Továbbá segítségükkel meg lehet számolni, hogy hány felhasználó hány alkalommal látogatta meg weboldalát.

Ezek az adatok segíthetnek abban, hogy jobban megértse a vásárlási szokásokat, és célzott ajánlatokat tehessen az egyes látogatóknak. Azonban vigyázni kell, mert nagyon könnyű elmerülni az információáradatban, aminek megszerzése sokkal inkább költséges lehet, mint amennyire hatékony, nem is beszélve a ráfordított időről. Tehát dönteni kell arról, hogy a webanalitikát hosszú távú ellenőrzésre, vagy napi taktikai eszközként használja, hiszen meg kell találnia az egyensúlyt a befektetés és az eredmények között.

Utolsó frissités ( 2009 January 14, Wednesday )

Share/Bookmark
 
Következő >
Go to top of page Go to top of page
hirdetés
Friss cikkek
hirdetés
e-book
Szavazás
Ön ellenőrzi, hogy melyik honlapról mutat link a saját weboldalára? (referring source)
 
hirdetés
Vállalkozás-online - Letöltés
hirdetés

hirdetés

hirdetés

hirdetés
hirdetés newsAgent hírfigyelõ rendszer
| Címlap | Hírek | Web 2.0 | e-Marketing | e-Business | e-Commerce | Netjog | Keresés |