2018 February 25, Sunday | Netpreneur.hu magazin
Netpreneur.hu magazin
" ÜZLET AZ INTERNETEN "
Címlap
Könnyen navigálható a honlapja? Share/Bookmark Add a Startlaphoz Nyomtatás E-mail
Netpreneur.hu   
2005 March 04, Friday
Könnyen navigálható a honlapja?A használhatóság nem ugyan az, mint a design. Jóllehet felfogad egy tehetséges tervezőt, hogy jártaságának legjavát felhasználva tervezze meg fantasztikusan kinéző honlapját, de ez még nem jelenti azt, hogy könnyű is használni. A jó kinézet teljesen eltérő dolog, mint jó a működés! Igaz ugyan, hogy gyönyörű honlapok tervezése designer díjak elnyerését jelenti, mialatt fogyasztók ezreit veszíthetjük el.
 
Gyakran megesik, hogy eltévedünk egy jólkinéző, mutatós honlapon, vagy hagyunk fel egy vásárlással attól frusztráltan, hogy nem találtuk meg az információt, amit kerestünk. Ha egy szupermarketben sétálva nem találjuk kedvenc termékünket, egyszerűen megkérdezünk egy alkalmazottat, hogy hol is találjuk. Ám a világhálón egy látogatónak sokkal könnyebb átmenni egy versenytárs oldalára, mint a tudakozó e-mail küldésének bonyodalmain végigmenni.

Bármilyen üzlettel foglalkozhat honlapunk, az alábbi speciális célokat kell követnünk, hogy meggyőzzük látogatóinkat arról, hogy:

- iratkozzon fel hírlevelére,
- töltse ki kérdőívünket,
- vásárolja meg termékünket, vagy
- tudakozódjon az általunk nyújtott szolgáltatásról.

A használhatóság egyszerűen egy mérce, hogy ezen dolgokat a látogatónak milyen könnyű megtennie. Egy e-kereskedelmi honlap számára a használhatóság különösen kritikus pont. Ha a látogatók nem tudják követni a navigációs sémát, akkor nem lesznek képesek megtalálni a termékünket. És ha nem tudják megtalálni, akkor hogyan vásárolják meg?

Nyilvánvalóan honlapunk sikerének kulcsa, hogy mennyire hatékonyan tudjuk a látogatóinkat potenciális vásárlókká konvertálni. Az amerikai Gartner Group piackutatása szerint az internetes értékesítés ötven százaléka hiúsul meg, mert a látogatók nem tudják megtalálni azt a terméket/szolgáltatást, amit keresnek. Továbbá egy másik használhatósági tanulmány becslése szerint, melyet a Creativa Good amerikai tanácsadó cég készített, a fogyasztói tapasztalat javítása 40 százalékkal növeli a vásárlók számát, valamint a teljes rendelést 10 százalékkal.

Látva ezen eredményeket feltevődik a kérdés, hogy miért nem tesztelik a cégek gyakrabban honlapjuk használhatóságát? Néhány ember tévesen feltételezi, hogy a használhatóság tesztelése túlságosan drága, túlságosan sok időt emészt fel, vagy túl bonyolult, ahhoz, hogy belevágjunk, különösen a kisebb cégeknél. Szerencsére azonban egy használhatósági teszt nem feltétlenül jár együtt ezen dolgokkal. Míg léteznek magas árú tanácsadók, akik elvégezhetik mindezt cégünknek, addig miért nem végezhetnénk el saját magunk, hiszen így is igen hatásosak lehetünk.

Utolsó frissités ( 2005 March 25, Friday )

Share/Bookmark
 
< Előző   Következő >
Go to top of page Go to top of page
hirdetés
Friss cikkek
hirdetés
e-book
Szavazás
Ön ellenőrzi, hogy melyik honlapról mutat link a saját weboldalára? (referring source)
 
hirdetés
Vállalkozás-online - Letöltés
hirdetés

hirdetés

hirdetés

hirdetés
hirdetés newsAgent hírfigyelõ rendszer
| Címlap | Hírek | Web 2.0 | e-Marketing | e-Business | e-Commerce | Netjog | Keresés |