2018 February 25, Sunday | Netpreneur.hu magazin
Netpreneur.hu magazin
" ÜZLET AZ INTERNETEN "
Címlap
Ki a tökéletes web 2.0-ás termékmenedzser? Share/Bookmark Add a Startlaphoz Nyomtatás E-mail
Internet-marketing.hu   
2007 June 28, Thursday

Ki a tökéletes web 2.0-ás termékmenedzser?Cikkünkben bemutatjuk milyen jellemvonásokkal kell rendelkeznie egy online termékmenedzsernek, ha sikeres szeretne lenni a web 2.0 világában.




Tippek és ötletek online vállalkozásoknak, vállalkozóknak - marketing praktikák

Jóllehet napjainkban - a Web 2.0 világában - a felhasználók szinte mindenre befolyást tudnak gyakorolni, az online piacon tevékenykedő cégek termékmenedzsereire mégis különösen nagy kihívások és kitűnő karrier lehetőségek várnak.

A cégvezetőknek nehéz azonban megállapítani, hogy a termékmenedzseri állásra frissen jelentkező jelölt vajon megfelel-e az adott pozícióra ebben az újszerű környezetben. Ehhez nyújt némi segítséget cikkünk.

Van néhány olyan jellemvonás, mely meg kell, hogy egyezzen az összes kiváló, a technológiai piac területén tevékenykedő termékmenedzserben.

Először is szenvedélyesen szeretniük kell a területet ahol dolgoznak. Az emberek többsége különleges kifejezésekkel illeti az ilyen személyiségeket, akik megszállottan rajonganak valami iránt: internet-mániás, gép-bolond, videó játék-függő. Mégis pontosan ezek azok a jellemzők, melyek után kutatnunk kell, ha a termékeink iránt szenvedélyesen lelkesedő kollégát keresünk.

Másodszor egy jó termékmenedzsernek "képben kell lennie" a mindenkori megvalósítható design-al és a fejlesztési lehetőségekkel kapcsolatban. Ugyanis azt a képességet, amikor valaki képes átfordítani, hogy egy adott technológia mire lesz jó a végfelhasználóknak, már-már szakértelemnek hívjuk.

Végül a jó termékmenedzserek kulcsszerepet töltenek be a cég életében is, mert mesterien tudják értelmezni milyen funkciókra, tartalomra és sajátosságokra van szüksége piacuknak, és ezek miképpen kivitelezhetők.



A web 2.0 környezet azonban számos egyéb tulajdonságot is megkövetel a termékmenedzserektől.

  • Előrelátó és szerény Megkérdezni a vásárlókat arról, hogy mit szeretnének, a piackutatás leggyatrább módja. A fogyasztók ugyanis a legtöbb esetben képtelenek megfogalmazni mire lenne szükségük. Tőlünk várják, hogy kigondoljuk a megoldást. A vásárlók egy jelentős csoportja azonban mégsem szereti, ha parancsolnak neki - szeretnének belefolyni az eseményekbe és lehetőséget kapni véleményük kinyilvánítására. Tehát amikor a "látnok" termékmenedzser kolléga után kutatunk, győződjünk meg arról is, hogy megfelelően alázatos-e az illető. Lépjünk túl a csodálatosan kreatív ötletein és koncentráljunk arra, hogy fog kijönni vásárlói közösségünkkel.
  • Hit az emberekben Képtelenség, hogy valaki sikeres web 2.0-ás termékmenedzser legyen, ha nincs eredendően bizalma a csoport erejében. Ha nem tudja magáévá tenni az ötletet, hogy a felhasználók egy közössége képes precízen létrehozni például a Wikipédiát, ha felfordul a gyomra attól, hogy a miniszterelnöke blogol, ha égető vágyat érez arra, hogy átalakítsa azokat a hozzászólásokat melyeket a felhasználók küldenek be a honlapon akkor semmi keresnivalója a web 2.0 világában. Semmiképpen ne válasszunk olyan termékmenedzser kollégát online cégünkhöz aki túlságosan szabály-orientált és mindent kontrollálni akar.
  • Szociális beállítottságú A jó termékmenedzserek a jelenben élnek és jó megfigyelőképességgel rendelkeznek a piacukon jelentkező társadalmi trendeket illetően. A lelkes termékmenedzser tettre kész, kreatív és folyamatos kapcsolatot ápol a célközönséggel - elolvassa a felhasználói véleményeket és válaszaiban "mögé" kérdez a dolgoknak. Érdemes hangsúlyt fektetnünk arra, hogy jelöltünk mennyire képes aktívan figyelni másokra, eléggé interaktív-e a stílusa és könnyedén képes-e beilleszkedni új közösségekbe.
  • Közreműködő Egy jó termékmenedzser nélkülözhetetlen szerepet játszik az informatikai termékek fejlesztésében is, mert biztosítja a kulcs kapcsolatot a vásárlók és a programozók között. A programozóknak segít a problémák megoldásában azzal, hogy új megközelítéseket javasol. A webfejlesztés ezen új generációjában azonban akivel igazán együtt kell működnie az a vásárlók csoportja. Folyamatosan elérhetővé kell tennie magát a fogyasztók számára és aktívan visszajelzéseket kell gyűjtenie - blogokon, fórumokon vagy egyéb más platformokon keresztül - például teszt programok sikerességéről, termékhasználati tapasztalatokról stb.
A fentiekben rengeteg tulajdonságot soroltunk fel, melyekkel a termékmenedzserek hiába rendelkeznek, ha nem tudják megfelelően kommunikálni, hogy mikor és mit kell fejleszteni, miben különbözik termékük a versenytársakétól és hogy tudják a legjobban kihasználni az adott termék vagy szolgáltatás funkcióit és lehetőségeit.

Minden szervezet más, ezért különböző kihívásokat kínál a marketingesek számára is. Ha egy online vállalatnak sikerül kiválasztania és kinevelnie a megfelelő termékmenedzsert az jelentős különbséget fog eredményezni bevételében is, mert egy megfelelő szakember segítségével nemcsak vásárlói tudatába, hanem a szívébe is könnyedén belophatja magát.

Utolsó frissités ( 2008 April 09, Wednesday )

Share/Bookmark
 
< Előző
Go to top of page Go to top of page
hirdetés
Friss cikkek
hirdetés
e-book
Szavazás
Ön ellenőrzi, hogy melyik honlapról mutat link a saját weboldalára? (referring source)
 
hirdetés
Vállalkozás-online - Letöltés
hirdetés

hirdetés

hirdetés

hirdetés
hirdetés newsAgent hírfigyelõ rendszer
| Címlap | Hírek | Web 2.0 | e-Marketing | e-Business | e-Commerce | Netjog | Keresés |