2018 February 25, Sunday | Netpreneur.hu magazin
Netpreneur.hu magazin
" ÜZLET AZ INTERNETEN "
Címlap
9 kerülendő webdesign hiba Share/Bookmark Add a Startlaphoz Nyomtatás E-mail
Netpreneur.hu   
2007 February 03, Saturday

9 kerülendő webdesign hibaLehetne ezt a listát akár 100 gyakori hibából is összeállítani, mert a honlapok tervezői megannyit elkövetnek, de koncentráljunk most a 9 leggyakoribbra. Ha ezeket elkerüljük, akkor máris jobbak leszünk a konkurenciánál, és nagyobb eséllyel növelhetjük internetes bevételeinket.

1. A tervezés hiánya. A honlap kialakítása előtt üljünk le, és határozzuk meg az elérendő célokat, a honlap célját. Ennek megfelelően aztán rajzoljuk meg a honlap térképét. A weblap céljának kell meghatároznia a designt, legy szó szolgáltatásról, vagy áruértékesítésről. Ha úgy kezdjük el a honlap kialakítását, hogy fogalmunk sincs milyen is lesz majd készen, akkor ez a látogatóknak is fel fog tűnni, és csak egy rakás weboldalt látnak, aminek nincs egységes üzenete.

2. Az elérhetőségek nem szerepelnek jól látható helyen. Ha értékesíteni akarunk valamit, akkor a vásárlóknak több módot is biztosítani kell a kapcsolat felvételre. A legjobb ötlet egy elérhetőségek menüpont kialakítása, amely egy információs oldalra vezet. Ha nem is keresnek fel, ennek már a jelenléte is megnyugtatja a látogatók egy részét. Minden oldal alján tűntessük fel az e-mail címet!

3. Nem létező hivatkozások. A nem működő hivatkozások mondhatni, minden netező rémálma. Teszteljük az oldalt hetente, hogy ilyen ne forduljon elő.

4. Lejárt információk. Ijesztő, hogy milyen sok holnaptulajdonos hagy feltöltve elavult információt tartalmazó oldalakat. Ha valamilyen információ megváltozik, akkor frissítenünk kell az erre vonatkozó oldalt. Kisvállalkozásként nem engedhetjük meg a szavahihetőség elvesztését.

5. Túl sok szín és stílus. Az egész honlapnak egységes és konzisztens megjelenést kell mutatnia. Ennek ellenére az amatőr designerek - a bőség zavarában - gyakran egy színekkel, stílusokkal teli zagyvaságok készítenek. Maximum 2-3 betűtípust és színt használjunk. Az üzenete ennek az, hogy egy biztonságos, stabil vállalkozásunk van, és nem arról kell a látogatót meggyőzni, milyen művésziek tudunk lenni.

6. Zsákutcák. Jegyezzük meg: minden oldalon kell legyen egy jól látható hivatkozás a főoldalra. Miért? Például azért, mert a látogatók elküldhetnek linkeket a barátaiknak, akik esetleg több információt akarnak majd. De ha az a lap amit látnak egy zsákutca, nem fognak vele bajlódni. Minden oldalon legyen tehát egy a főoldalra vezető link, amely megoldja ezt a problémát.

7. Új ablakok. Régen még divatosnak számított, ha a felhasználó az egyes oldalak megnyitására új ablakokat használt. Ez ma már csak felidegesíti őket, mert használja a PC erőforrásait, lelassítja a számítógépet, és bonyolulttá teszi a böngészést. Inkább kerüljük a használatát.

8. Lassú oldalletöltés. Személyes, és hobbioldalak esetén elfogadható a lassú szerver válaszidő, és mivel ezek nagy része ingyenes, senki sem panaszkodik. Kereskedelmi oldalaknál azonban ez nem megengedhető. Arra sarkallja a látogatót, hogy otthagyja az oldalt. Ha a szerver a bűnös, keressünk másik szolgáltatót. Ha azonban maga a honlap a hibás, győződjünk meg róla, hogy nincs tele feleslegesen nagy képekkel.

9. A legújabb technológiák. Hát nem erről szól az Internet? Nem, ha ezzel elveszítjük az összes látogatót, mert a honlap megtekintéséhez mindig valami új szoftvert kell telepíteni. A Flash nagyon jól néz ki, de ha senki sem látja, akkor csak pazarlás. Ne kényszerítsük a felhasználót, hogy olyan újabb és újabb programokat töltsön le, amellyel megtekintheti oldalainkat. A honlapnak tökéletesen megjeleníthetőnek kell lennie egy egyszerű, legalább egy éves böngészővel is.

Utolsó frissités ( 2007 February 03, Saturday )

Share/Bookmark
 
< Előző   Következő >
Go to top of page Go to top of page
hirdetés
Friss cikkek
hirdetés
e-book
Szavazás
Ön ellenőrzi, hogy melyik honlapról mutat link a saját weboldalára? (referring source)
 
hirdetés
Vállalkozás-online - Letöltés
hirdetés

hirdetés

hirdetés

hirdetés
hirdetés newsAgent hírfigyelõ rendszer
| Címlap | Hírek | Web 2.0 | e-Marketing | e-Business | e-Commerce | Netjog | Keresés |